ATI HD 5870 tillåter 6 skärmar eyefinity



Det första jag tänkte på när jag såg bilden var WOW! Sekunden senare började dregel rinna ur mungipan. Okej så illa var det inte men ATI har verkligen slagit på stort här och man kan inte undvika att bli imponerad. Vi har länge vetet att det skulle komma något i den här stilen men det var först igår som ATI gick ut med det.


WOW-känslan varade bara tills jag såg den här WoW-bilden. Som ni ser försvinner halva kroppen av ens karaktär när man spelar med 6 skärmar. Detta är för att grafikkortet har en stor och avgörande brist. Den visar bild även under skärmens kanter så att säga. Alltså missar vi bitar av bilden och det blir som att kolla ut genom ett fönster. Detta kommer aldrig att funka om man ska köra FPS (first-person shooter) spel eftersom man då har siktet mitt i skärmen, dvs det skulle inte synas med 6skärmar!

Detta förstör även om man bara surfar på internet och ett stycke av texten försvinner bakom kanten. Nej riktigt kasst av ATI. Dom kunde fixat problemet innan dom gick ut med grafikkortet tycker jag för tom dom borde fatta att den inte funkar när delar av bilden försvinner. Pga detta kommer vi nog inte se många gamers med 6 skärmar. Dom flesta safe:ar nog med 3 där dom iaf är garanterade att se allt i mitten! Och man ska inte klaga, tre är inte fy skam det heller.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback