Castle Age Facebooks nördigaste applikation

Vi har alla hört talas om farmville, MyAquarium och Mafia Wars och liknande beroende framkallande Facebook-spel som kräver att du loggar in regelbundet. Jag har nu fastnat för ett annat spel kallat Castle Age. Castle Age kräver inte ständig inloggning som dom andra. Möjligtvis om du har startat en boss-fight för dom går på tid(man brukar ha 80 timmar på sig eller något liknande). Om du inte loggar in några gånger per dag förlorar du då fighten men ingen skada skedd.


Spelet går iaf ut på att du ska försöka komma upp i level, samla på dig ett bra gear, pengar, en bra trupp, en stor armé och utveckla dina färdigheter med hjälp av skillpoints. Har du många vänner som spelar får du en större armé, armen är lika stor som antalet vänner. Det är en fördel sen när du ska invadera andra spelare eller kasnke behöver hjälp med en svår boss.

Du har inte en karaktär utan du har ett konto och så kan du byta mellan olika heroes som du kan köpa, vinna eller erövra när du besegrar bossar. Du får Experience Points(xp) av nästan allt du gör och det är vad som får dig att gå upp i level. Du questar för att få pengar och xp.  Bossar ger xp, pengar och fina skatter om du lyckas besegra den.


Sen kan du även duellera eller invadera andra spelare(dvs andra facebookanvändare som också spelar Castle Age). Detta ger förutom xp och pengar även battle points. Alla spelare rankas sen efter hur många battle points dom vunnit. Förlorar du en match förlorar du även battle points. Om du inte är inloggad på väldigt länge kan du tekniskt sett bli av med alla dina battle points om du blir attackerad av bättre spelare och förlorar. Dock går du aldrig ner i Battle rank oavsett hur ltie poäng du har.

Ett väldigt roligt och lagom krävande spel. Finns många finesser som man upptäcker efterhand, jag är långt ifrån fullärd. Jag började med noll kunskap och ingen annan som berättat om spelet för mig så jag lärde mig enbart genom att utforska, läsa och klura. Rekommenderas starkt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Little Linn

Själv är jag beroende av Mafia Wars och de ser ju ganska lika ut måste jag säga :P

2010-02-05 @ 22:47:57
URL: http://littlelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback