Glad alla hjärtans dag!

Denna dag som blir mer och mer komersiell för varje år. Bara skapad för att vi ska känna oss tvugna att köpa saker till alla vi bryr oss om, gör vi det inte är vi onda människor som ska brinna i helvetet. Det är ungefär det meddelande man får, Får man inga presenter eller meddelanden på alla hjärtans dag är man totalt oälskad. Har redan fått flertalet sms så nu kan jag pusta ut *phew*

Nej nu skämtar jag bara lite men en sak jag lagt märke till att allt fler blir skeptiska mot alla hjärtans dag, dagen förknippad med ångest och krav. Även om man har någon att tillbringa den med kan man gå och oroa sig "är jag tillräckligt gullig nu? Jag kanske skulle köpt det där också...". Ytterligare en ska jag lagt märke till (jag är otroligt skarpsynt som ni märker) är att den välkända teknikpryl-sidan gizmodo har haft en sorts anti-alla-hjärtans-dag-kampanj hela veckan!

Riktigt komiskt. Det hela började redan i onsdags med framför allt det här inlägget. Dom sa att dom skulle utforska den moderna kärleken mellan nördar och hur teknik spelar in i relationerna. Det första dom gör är att posta ett inlägg där dom uppmanar alla att skicka in sina dåliga alla hjärtans dag-minnen. Vissa var riktigt hemska. En kille satt lite för glad med sin iphone och flickvännen trodde han var otrogen, när han bara skrattade åt henne och vägrade visa mobilen blev han knivskuren. Slutade med att båda låg blodiga på golvet.

Nej någon på gizmodo måste vara riktigt bitter för efter detta följde bara fler inlägg om dåliga alla hjärtans dag-presenter och hur man gör slut med hjälp av digitala meddelanden. Dom klämde in lite inlägg där dom frågade efter när det är ok att byta facebookstatus till "i en relation" osv. Påminnde mig om den här tjuvlyssningen av mig och mina vänners konversation en kväll på tåget. Klicka på länken för att se alla kommentarer till svar på tjuvlyssningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback