Nintendo DSi XL, nu närmar det sig!

Det officiella datumet för releasen av Nintendos DSi XL är satt till 5:e mars. Redan nu kan du förboka på flertalet sidor bland annat här på diskshop. Priset verkar vara satt till 2200 kr ungefär, svettigt. Är det verkligen värt det? Spelen till själva konsollen kostar ju 200-500 kr bara dom. Dock finns det ofta billiga att köpa begagnat på blocket tex. Vill ni veta mer om själva fuktionerna och nyheterna med DSi XL läs min recension här.


DSi kommer först släppas i två färger; Dark Brown och Wine Red. Den finns dock tillgänglig i en tredje men jag tror dom väntar lite med releasen på Natural White. Antagligen för att det är enm så neutral färg att dom förväntar sig att den kommer sälja bäst. Själv är jag ute efter Dark Brown. Helt klart den snyggaste enlligt mig.

Många säger att detta är en totalt onödig uppgradering. Jag håller inte med. Jag har aldrig lockats av dom tidigare just för att skärmen är så fånigt liten. Nu när det har ändrats är jag sugen. Dessutom ger den här intrycket av att vara mycket dyrare och av bättre kvalitet. Dyrare är den men inte så många hundra kronor. Knapparna och det blanka locket gör att den både ser och känns mer exklusiv. Fingeravtryck går att torka bort. Jag lever med en blank laptop I can handle it!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback