Avatar skapar fler 3D filmer,hiss eller diss?

Känner ni precis som jag och tusentals andra svenskar igen figuren här under? Det är såklart avatar vi snackar om! Denna film från skaparen av titanic tog över 5 år att göra i och med att alla miljöer var tvugna att göras helt digitalt. Inte nog med det, den är även den längsta 3D-filmen någonsin.


Är det bara jag eller är inte 3D lite överskattat? Visst är det en grym upplevelse att känna att man verkligen är inne i filmen och man nästan måste ducka för att man inte vill bli träffad av spjuten. Denna film har ju triggat igång flera andra filmprojekt. På aftonbladet kunde man häromdagen läsa om att dom nu satt igång arbetet med att digitalisera både sagan om ringen triologin och star wars filmerna till 3D. Det känns som att dom försöker återuppliva filmer som redan blivit prisade och utsedda till mästerverk, kan det verkligen bli så mycket bättre?

Själv gillar jag Sagan om ringen just för att den har så fina miljöer och den känns verkligen verklighetstrogen, allt detta är jag rädd kommer gå förlorat när man försöker lägga till 3D. Jag älskar verkligen Star Wars också men så länge dom inte ändrar något och klipper bort eller byter ut scener har jag inget emot en liten uppfräschning.  Ingen kan ju neka att Episode III ser betydligt bättre ut än IV. Star Wars är redan Sci Fi och det funkar bra i 3D men att göra om fler mästerverk det dissar jag totalt. Ut med nya animerade/fantasy/Sci Fi filmer i 3D med nya storys men håll tassarna borta från dom som redan är perfekta.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: MISSEXTRA

sv: Ojoj svårt att förklara men man börjar med att ligga helt på rygg med armarna brevid och så ska man liksom lyffta upp benen och tillbaks fast inte nudda marken igen hahaxD Om du spänner lår musklerna, ryggen och magen as mycket så ahr du gjort rätt i alla fall:)

2010-01-13 @ 21:39:23
URL: http://missextra.se
Postat av: Ajla

snygg bloggdesign :)

2010-01-14 @ 01:00:54
URL: http://ajlasworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback