Ett utdött släkte? Nostalgikick!

Dagens mest chockerande händelse var för mig på bussfärden till skolan. Jag sitter där i godan ro och spelar lite mobilspel då jag plötsligt ser en CD-SPELARE gå förbi! Okej den gick inte själv utan var buren av en kille ca 30år. Men fattar ni!? Det finns alltså människor som fortfarnde konkar runt på dom där stora sakerna och gissningsvis äger dom även flertalet cd-skivor. Jag trodde att mp3 och spotify hade tagit över världen men tji fick jag.


När jag såg den där cd-spelaren började jag fnissa lite lätt för mig själv. Det var en sån där rund, blå/silvrig plastig sak, ja ni vet en av dom "billigare" modellerna. Jag är själv inte allt för gammal men när jag växer upp kan jag i alla fall stolt säga "ja själv var man med på den gamla goda tiden då vi lyssnade på kasetter och cd-skivor. Har du ägt en freestyle? det har jag!" Åh vilken nostalgikick jag fick där jag satt och log i mitt bussäte. Jag var bara tvungen att rota fram min egna!

På bilden ser ni en Sony walkman cd-spelare. Den är "jog proof" och extremt tunn. Frågan är om det verkligen går att göra en tunnare än den jag har? Jag minns hur överlycklig jag blev när jag fick den. Den hade precis kommit ut på marknaden och inte många visste om att det fanns så små cd-spelare. Jag blev genast coolast i klassen så fort det blev dags att lyssna på musik, vilken uppmärksamhet en sådan pryl kan skapa. Jag minns även mina joggingrundor med det där tefatet i fickan ahhh *drömmer mig bort*

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: *Chowie*

Haha minns att jag älskade min freestyle. Kändes så coolt att säga att man hade en egen xD

2010-01-15 @ 18:58:41
URL: http://chowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback