Jag vill ha ett gamegun!

gamegun är kontrollen alla saknar. Fantastiskt att det finns ett hål på marknaden som ingen lyckats fylla än tycker jag! Idén med ett gamegun är att du håller i en kontroll som liknar ett vapen och som du riktar åt höger om du vill skjuta åt höger i spelet. Istället för att använda knappar eller tangenter använder du din rörelse alltså. Detta är dock väldigt svårt för det är stora krav på precision och reaktionstid när det gäller "pangpang-spel". En sekunds latency/lagg och du ligger i en blodfläck på marken medan dina motståndare drar ett segertjut.


Här är en snubbe som faktiskt gjort ett fungerande gamegun! Dock kom den aldrig ut vid jul som han lovade i videon. Ha är så härligt crazy! I'm totally in love with him... Sen måste han vara hyfsat smart också för det krävs lite tekniska skills för att bygga något sånt hemma.  Sen ser man även en starwars skylt på hans kontor i slutet av filmen, alltså måste han vara en bra kille! Man märker även hans entusiasm i slutet efter eftertexterna "I'm gonna show you this again!" Så smyger han fram till kameran och visar hur det fungerar ännu en gång. Hängiven kille alltså!

Det finns även ett företag kallat XCM som håller på att utveckla en liknande grej. Det finns sedan tidigare dom som har gjort vapen som man med hjälp av ljus siktar på speciella ställen av skärmen där man ser fienden. Men XCM's gamegun påminner om det i videoklippet ovan. Den är  ingen ersättare för dom vanliga kontrollerna utan mer en förstärkare, så du har ingen skräm ovanpå vapnet utan sitter och kollar på din tv-skärm istället. Frågan är om dom kommer lyckas. Den sägs vara 70% klar nu så vi får väll se. Jag hoppas verkligen att dom klarar det. Se videon nedan för att se hur det ser ut när man spelar!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Tipsbloggen

Sv: Haha ja det är på sätt och vis sant men personligen blir jag mest trött av träning så det blir aplätt att somna på kvällen! :) Men jag förstår din poäng!

2010-01-18 @ 14:14:45
URL: http://mangojango.blogg.se/
Postat av: FREEBABYFREE

sv: jag gillar verkligen det citatet :) haha jag känner precis det samma om hamburgare för tillfället!

2010-01-18 @ 15:32:21
URL: http://freebabyfree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback