Pwned!


Pwned är itne så klurigt att lista ut var det kommer ifrån men jag tar det ändå!
Om ni kollar ner på era tangentbord så ser ni att p-tangenten ligger precis bredvid o-tangenten. Vad kan vi dra för slutsats av det? Jo det är väldigt lätt att sdkriva fel! Så lätt faktiskt en spelmapp-designer för spelet onlinespelet Warcraft stavade fel när han höll på och kodade. När man blev besegrad av datorn var det meningen att det skulle stå "*dittnamn* has been owned!" men nu blev det istället "*dittnamn* has been pwned!". Något som snabbt adopterades i spelchatterna. Pwned är alltså en nördigare version av owned, vilket betyder att du blev ägd/förlorade stort/är allmänt dålig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: m i c h el l e '

sv Jag dansar till grunden hiphop , asso det är det som jag satsar på mest inom dansen , just nu dansar jag jazz, sen så kanske jag dansar balett eller så , :)

ja precis !

allt bra med dej?

2010-01-20 @ 16:08:52
URL: http://mmissies.blogg.se/
Postat av: Johan

Teknikflickan har härmed piggat upp läsarkretsen i New Delhi :)

2010-01-20 @ 19:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback