Tekniktillfredsställelse på högsta nivå

Just hemkommen från skolan där min sista lektion var LAN (Lokala nätverk) där man har en server som man sitter och pillar med. På servern finns en massa användare och du jobbar med att organisera dom. Jag har flera lektioner suttit och haft problem med några användarprofiler som inte villa funka som dom skulle.

Först sparades ändringarna på kontot och nget felmeddelande kom. Enda problemet var att jag itne kunde hitta var dom sparades, inet var det i mappen jag ville ha dom iaf... Efter att nu ha suttit och gjort om användare och ändrat namn m.m för att inget gammalt skrot skulle ligga kvar och störa upptäcker jag mitt fel. Hade glömt ett enda futtigt G när jag skulle skriva "pappersuppgifter" i sökvägen! Såg att jag glömt ett s tidigare och det ändrade jag fort men g:et tog mig bra lång tid att upptäcka...

Ett mycket fånigt litet fel men nog känns det helt underbart när man äntligen lyckats lösa det! Är det bara jag eller är inte det höjden av tillfredsställelse!? Att lyckas lösa ett tekniskt problem som man kämpat med länge och få allt att flyta på precis som man vill. De flesta av er måste ha känt det när ni äntligen gjort klart en bloggdesign tex?:D

Det är helg och lan-problemet är löst, finfin start måste jag säga!

Kommentarer
Postat av: *Chowie*

Haha känner likadant, kanske inte just med teknikproblem utan med vilket problem som helst. Haha känner mig så smart när jag löser saker själv xD

2010-01-15 @ 18:55:52
URL: http://chowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback