Battlefield Bad Company 2 grafik

Veckans största händelse inom spelvärlden var så klart releasen av Bad Company 2. Jag har själv inte orkat testa det än (fps-spel är inte riktigt min grej, kan vara kul ibland dock...) men det hindrar mig inte från att kolla på andra som spelar! Finns det något nördigare än att kolla på när andra spelar eller sitta och surfa efter coola youtubeklipp? Jag vet inte men jag gillar det.

Jag kan bara döma efter utseendet då. Grafikmässigt utklassar Bad Company 2 det mesta. Det är en detaljrikedom som gör allt sjukt verklighetstroget. Det är inga fake:ade gigantiska blodpölar. Husen är inte säkerhetszoner, dom kan rasa över en.

När man sparkar till en lastpall under en språngmarch åker den iväg. Håll ögonen öppna vid 2:40 så får ni se. Det är sådana små detaljer som gör skillnaden. Helt plötsligt tar det emot grymt mycket att sätta sig framför cod när man sett denna video. Självklart är det gigantiska skillnader på spelupplägget också men nu kollar jag bara på grafiken som sagt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback