Gamex - Sveriges första spelmässa

Snart smäller det! Den 4-7 november går Sveriges första spelmässa, Gamex, av stapeln. Jag är en av dom som gått och längtat efter det här sen dom släppte det första pressmeddelandet att vi under 2010 kommer få en spelmässa till Sverige. Nu är den snart här och vi kommer få se representanter från fler stora företagsnamn än jag vågade hoppas på.

Som vanligt är det väldigt mycket hemlighetsmakeri(men vad vore en stor mässa utan några överraskande nyheter?). Från dom intervjuer jag lyssnat till kan man fastställa att det kommer bli väldigt mycket tävlingar (och självklart tillhörande priser) och spel att testa. Super Mario firar 25 år och PacMan firar 30, detta kommer självklart firas!Nu kommer bara den stora frågan vilken dag man vill besöka mässan...
Det jag ser fram emot allra mest på mässan är:

  • Blizzards monter. Som en WoW-spelare med Cataclysm så här nära knutarna kommer Blizzards monter bli ett självklart besök. Kanske vi även får se något av Diablo III?
  • Activision overall! Call of Duty Black Ops och Star Wars The Force Unleashed 2(STAR WARS <3<3<3 btw någon stavade fel på unleashed på gamex hemsida, fail....) kommer definitivt finnas där. Själv är jag sugen på att spela lite DJ hero 2, jag har inte ens testat ettan men jag gillar den typen av spel!
  • Kinect har världspremiär. Det kommer inte gå att köpa men vi kommer få spela det! Jag minns fortfarande när man testade att spela Eye Toy till Playstation2 för första gången och nästan ramlade omkull av fascination när man såg sig själv dyka upp inne i tv:n. Jag tror att kinect kommer skapa den känslan fast ännu starkare pga förbättringarna i rörelsekänsligheten(är det ens ett ord?). Kinect will be awesome, det är vad jag försöker säga.
  • Super Mario och hans vänner fyller år. För er som är duktiga på att spela Mario Kart Wii går det att tävla om fina priser. Jag själv är ingen höjdare då jag inte äger spelet så min chans är minimal. Jag tänker dock tvinga någon vänlig själ att fota mig med Mario för han ska finnas där!
  • EA i mängder. Medal of Honor(kriga i Afghanistan), Rock Band 3(spela keyboard för första gången!), Need for Speed Hot Pursuit (med autolog, möjlighet att jämföra sig med kamrater oavsett spelplattform) och det största av dom alla *trumvirvel* Dragon Age 2! Tycker det känns som att Dragon Age: Origins kom alldeles nyligen men redan nu får vi förhandstitta på tvåan.

Jag hörde att The Phone House kommer och genast tändes en idé. Kanske vi kommer få känna på en mobil med Windows Mobile 7, Microsofts nya mobiloperativsystem? Microsoft är ju redan där så kanske kanske? Jag håller tummarna för det. En sak är säker, man lär inte gå där uttråkad med alla dessa utställare och tävlingar. Et underbart initiativ av skaparna och jag hoppas denna mässa är här för att stanna.

Vi ses i Kista Mässan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback