IMO

 

IMO är ett uttryck som dyker upp lite då och då. Ibland även när man chattar på svenska. Första gången jag såg det var faktiskt i ett sms!

 

Så vad betyder nu detta?

Vi börjar med att kolla på första bokstaven. Den är ett stort i, inte ett litet L. IMO står för In My Opinion. Det slängs ofta in i slutet av en mening och är väldigt användbart om man skriver något som kan tolkas som provocerande.

 

Tex: "Radio är en föråldrad teknik IMO"

Hade jag där bara skrivit "Radio är en föråldrad teknik" skulle det ha kunnat tolkas som att forskare har kommit fram till detta och vad jag berättar är fakta. IMO klargör då att det bara var min egna åsikt, inget allmängiltigt. Praktiskt!

 

(ps. radio rocks, jag anser inte att man borde sluta sända)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback