Sony Ericsson Xperia Play

Som teknikbloggare känner jag mig tvungen att rapporter om detta fenomen som sedan reklamen spelades under Super Bowl(vem ser på det när man kan sova?). Denna reklam klargjorde alltså att ryktena som länge gått runt om att Sony är på väg att skapa en mobil lik deras Playstation portabel(även känd som psp) är sanna.

Självklart finns det inget mobiltillverkare som lämpar sig bättre att arbeta med än Sony Ericsson! Min egna mobil Xperia x10 mini får alltså snart ett nytt syskon i Xperia-familjen. Xperia Play - spelmaskin och mobil nu integrerade med Android som operativsystem.

(Varnig lite läskig är den, svårt att inte reagera på det)

 


Smartphones med bra prestanda som passar på kontoret existerar redan. Detta är en smatphone för ungdomen som har en timmes lunchrast över men inte hinner åka hem och slå på xbox:en. Det blir definitivt en smalare marknad men den fyller ett behov som andra Android-mobiler inte tillgodoser fullt lika bra. Applikationer ger dig aldrig lika djupa spelupplevelser som ett köpt spel till en psp som ett företag lagt år på.

Jag tror mycket på det här då spelandet tar en större och större del av tiden mobilanvändarna spenderar med mobilen. Dessutom har jag flertalet gånger upplevt att det till android inte finns tillräckligt bra spel för att tillfredsställa oss. Dom spel som har hela kitet (design, story, innovation) tar slut eller får en att tappa intresset efter någon vecka. Hur kommer spelen distribueras i nya Xperia Play, någon som vet?

Jag ser fram emot den dag jag kan få lägga vantarna på mobilen och provspela en stund!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback