Virtual Pet Collector - android spel

Jag har i ett antal månader nu testat det här spelet som jag hittade av en slump när jag sökte på android market. Jag har varit totalt fast sen dess, väldigt charmigt litet spel. Inte lika charmigt som Furdiburb(länk till ett tidigare inlägg om Furdiburb) men betydligt mer avancerat och utmanande.

Vad går spelet ut på?
Som namnet tyder på ska du samla pets, djur. Men det är inte vilka djur som helst utan du kan hitta allt från en banan till en alien som heter squeek! Du måste gå på äventyr för att få chansen att fånga dessa djur. Först kan du bara äventyra i ett område med några få djur men med mer erfarenhet(experience, xp) går du upp i lev el och låser upp nya världar (som tex havet och dinosauriparken) där du kan fånga nya djur som ger mer xp.

Sen är det ett socialt spel också med möjligheten att chatta och gå med i en guild(ett gäng där man hjälper och roar varandra). Guilderna och listorna över topp 100 inom olika områden är vad som driver fram tävlingsinstinkterna hos spelarna. Du kan satsa på att komma med bland dom 100 i högst level, mest pengar, flest djur, flest sorter av djur m.m.

Här är ett smakprov på lite aliens(rymdvärlden låses upp vid level 51 såklart):

Det är rätt mycket taktik med hur du hanterar dina pengar. Det finns en marknad där du kan köpa och sälja dina djur och det gäller att hålla tungan rätt i mun när man ger sig ut och fyndar. Var fjärde timme gäller det att logga in för på har dina äventyrspoäng fyllts upp (du har totalt 80ap när poängen är maxad och dom regenererar med 3min/poäng).

Varför är det kul?
Det kommer perioder då det känns som att du står och stampar på samma ställe i spelet men då ger du dig ut på marknaden och tjänar lite kosing. Eller så beger du dig till chatten och lär känna en ny vän i Texas. En av dom jag lärt känna har nästan ett helt zoo hemma, hennes bebisar är ändå hennes 3 varghybrider (korsning mellan varg och alaskan huskey eler varg och schäfer), hur coolt är inte det?

Utvecklaren stoppar hela tiden in nya updateringar och lyssnar på dom förslag som ges på förbättringar. Det är mycket humor inbakat också. Bara du besöker doktorn, för att läka dig själv, levereras ett skämt!

Ni får utforska resten av spelet själv. Det kanske inte passar alla men om ni börjar spela kan ni skicka ett meddelande till mig så kan ni få lite hjälp. Princess Slaya heter jag in game ;)

Kommentarer
Postat av: Figaro Sweden

Hej...

Se man på att man hitta dig här, Hoppas du känner igen mitt namn från spelet.

Så du skriver blogg ser jag, får kolla nämmre på din blogg när jag får mer tid,

Ifall du vill så ta en titt på min hemsida också.

/ Figaro Sweden.

2011-04-08 @ 14:38:29
URL: http://fig.maxxflow.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback