Understimulerad hjärna?

Dags att försöka hålla bloggen vid liv.
När du börjar kategorisera och ranka vartenda säte på bussen känns det som att det finns nyttigare saker att lägga hjärnkapaciteten på. Eller är jag för logisk nu? Mycket ologiskt.

(För er som är intresserade använder jag ett system där jag rankar busssätena efter höjd, benutrymme, avstånd till dörrarna, fönsterutsikt etc. Betoning på fönsterutsikt, men vill itne hamna bakom en av dom där fula listerna mellan två fönster... All denna ranking mellan lediga platser sker förstås inom några sekunder så jag står inte där som ett fån allt för länge, det vore ju extremt knasigt)

Jag började studera vid KTH i augusti, programmet Civilingenjör och lärare. Under dom första månaderna var jag fullständigt tillfredställd med kurserna och hjärnan gick på högvarv, men i oktober hände något. Periodbyte. Fram till jul studerar jag nu vid Stockholms universitet och hela november är jag ute på VFU (verksamhetsförlagd utbildning). Detta innebär att jag läser böcker skrivna av psykologer och för tillfället undervisar jag vid en gymnasieskola.

Tydligen så räcker inte förändringshastighet och numeriska ekvationslösningar till... Så hej bloggen, min hjärna behöver dig!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback