Lego vändes till vinst

Lego är nog den ultimata leksaken. Passar både tjejer som killar och är kul i alla åldrar(jag lovar du skulle ha kul om du satte dig ner med lego även om du inte tror det). Lego var näära att gå i konkurs men sen kom det en ny chef och ryckte in. Han gjorde några dramatiska förändringar som att tex minska antalet bitar från 13000 till 7500 vilket förenklade allt! Designarna fick det dock lite tuffare och fick lära sig att återanvända bitar i sina konstruktioner. Med hjälp av detta kortade som även ner tillverkningstiderna från 45 dagar till 3 dagar. Dom väntar nu in i sista sekund med att beställa kartonger från tillverkaren så att dom hela tiden ska kunna följa kundernas efterfrågan.

Hade lego lagts ner hade jag lagt mig ner och grinat, no kidding. Det finns inget annat som är i närheten av lego. Den precision med vilken dom tillverkar sina bitar går knappt att efterskapa. Ni kanske inte har tänkt på det men dom passar alltid perfekt i varanadra, så där lagom trögt. Det får itne skilja en mm för då är allt kört, bitarna går inte att få ihop eller bara faller isär hela tiden. Själv hade jag alltid lego på topppen av min önskelista fram till att jag började högstadiet! Här nedan ser ni ett coolt projektarbete skapat av några tekniker på min skola:


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Emma

Nej, men Gina verkar rycka upp sig lite och har kommit med en del snygga plagg faktiskt :D

2010-01-16 @ 22:49:01
URL: http://emmasgarderober.blogg.se/
Postat av: S'

taaack :) i bulgarien... :/ :O

2010-01-17 @ 02:57:44
URL: http://saabs.blogg.se/
Postat av: ♥Babypink♥

Oj häftigt

2010-01-17 @ 11:54:24
URL: http://jennysmodemix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback