Stor eller liten, enkel eller komplett?

Klantig som jag är tappadejag min mobil för en vecka sen, jag har alltså levt utan mobil i en hel vecka. Det känns inte så konstigt som jag trodde det skulle kännas. Jag står nu inför det stora valet, vilken mobil ska bli min nästa?

En mycket klok svensklärare präntade en gång in teorin om historiens pendelrörelse. När saker utvecklas går ofta utvecklingen som en pendelrörelse, man vill göra tvärtemot dom senaste trenderna och revolutionera lite. Mobilerna har sen dom kom alltid strävat efter att bli mindre. Själva idén med mobil var en liten portabel mobil.


Nu när det inte längre är en utmaning att hålla dom små och slimma har man istället börjat sträva efter en så stor och klar skärm som möjligt. Det finns små mobiler på marknaden men dom är inte lika surfvänliga som touch-mobilerna. Jag vill kunna surfa som alla andra med sina gigantiska mobiler men dom ryms inte i mina byxfickor.

Dagens i-landsproblem? Oh ja! Nu måste jag alltså välja mellan en stor fin skärm och skönt surfande eller en mobil som ryms i fickan. Ibland önskar jag att jag var pojke, dom har så mycket större byxfickor att fylla med prylar! Den enda kompromiss jag ser som verkar rimlig är Sony Ericssons x10 mini. Jag är vilse...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback