bilder och filmer på nya iphone har läckt ut

Gizmodo.com måst nog vara den mest besökta sidan i världen idag, dom fick händerna på en borttappad prototyp av den nya iPhone 4 från Apple.  Jag tänkte gå till sängs men kände att det är min plikt att rapportera om något så här världsomvälvande.

Man ska inte tro på rykten men det här ser ju definitivt äkta ut, dom har tom plockat isär den för att visa att det inte är en iPhone 3G eller 3GS. Den är betydligt mindre, tyngre, med ett större batteri och ännu mindre komponenter inuti. Det kan inte vara en annan ombyggd iPhone alltså.


Som ni ser är hela den typiska iPhone, iPod touch och iPad designen borta! Den rundade formen är som bortblåst för en tuffare och snyggare design enligt mitt tycke. Baksidan består inte heller av blant aluminium som gör att ens älskling glider ur handen utan den har ersatts av svart plast/gummi.

På iPaden har ju aluminium-baksidan visat sig minska WiFi-mottagningen, alltså är detta en ändring både för design och av praktiska skäl. Jag tycker det var på tiden att Apple rörde sig utanför lådan och deras säkerhetszon.


Senast för 30 minuter sen gick jag och funderade på om man kanske skulle köpa sig en iTouch att ha och leka runt med. Efter att ha sett dom här bilderna är dom planerna som bortblåsta och jag är fylld med ett kvävande ha-begär! Ett längre inlägg kan ni finna här med fler bilder och filmer om ni vill dregla lite till.

Den är tunnare, den är snyggare, den är den nya iphone 4.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback