augumented reality med web cam och iron man

först och främst: Jag ber om ursäkt för alla Iron Man-inlägg, på onsdag är det över!

Förstärkt verklighet eller augmented reality som det heter på engelska har jag redan förklarat vad det är här, där skrev jag ett inlägg om hur smarta LEGO utnyttjar sig av den tekniken för att visa upp sina produkter. Förstärkt verklighet är något som jag verkligen tror kommer ha stor framgång. Här är ett bra exempel på hur ett filmbolag har utnyttjat tekniken för att marknadsföra och ge folk cravings efter den nya Iron Man filmen.


Allt du behöver göra för att själv få se dig i en cool Iron Man hjälm är att gå in på den här hemsidan. Ladda ner och installera ett plugg-in program sen är det bara att tuta och köra! Riktigt fascinerande enligt mig. Man vet hur det fungerar och har sett det på video men att se sig själv bakom den där masken ger ändå en WOW-känsla som jag inte var beredd på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback