Kick Ass filmrecension

Jag var igår och såg filmen Kick Ass som hade premiär på bio för några veckor sen. Jag har längtat efter den länge och jag må säga, det var värt väntan. Kick Ass är en film om en helt vanlig kille som en dag kommer på att han vill bli superhjälte. Alla har fått det fel, man behöver inga speciella superkrafter för att bli en superhjälte utan det räcker att rädda människor i nöd. Hans pseudonym blir Kick-Ass!

Han kommer snabbt i kontakt med farliga brottslingar än han kan hantera och kommer då i kontakt med två andra superhjältar, Hit-Girl och Big-Daddy. Far och dotter som i åratal övat upp sina färdigheter och fyllt huset med olika vapen. Han dras in i en kamp mot en hel knarkliga mot sin vilja och allting tar många oväntade vändningar.


Helt underbar film i min mening! Jag förväntade mig en bra film med action, humor och coola superhjältar. Jag fick det gånger tusen. Fighterna var brutalare, superhjältarna var coolare och skämten var roligare. Jag trodde den skulle vara typisk amerikansk och aningen förutsägbar, oh så fel jag hade!

Hit-Girl gick rät in i hjärtat på mig och det är en film jag verkligen rekommenderar er att se! Jag varnar dock känsliga tittare för att det förekommer mycket blod och slakt. Trots all död går man ifrån biosalongen med ett stort leende på läpparna. Toppbetyg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback