Att studera med en dator

En dator kan både hjälpa och stjälpa när man ska plugga inför prov i skolan eller skriva en inlämningsuppgift. Disciplinen och viljan är allt. Vill du inte plugga eller inte orkar kommer det vara stört omöjligt med en dator. Msn och facebook here we come! Stäng ner alla program som inte har med skolarbetet att göra.

Platsen man sätter sig på spelar också roll (om du har en laptop dvs). Själv brukar jag alltid sitta i sängen med min laptop när jag slappar vilket gör det stört omöjligt att koncentrera sig och utföra något vettigt där sen. Jag vet att man ietn ska göra något annat än att sova i sängen utom att sova och att sitta i sängen och spela är som att be om sömnstörningar. Jag har dock aldrig sömnsvårigheter, snarare slita-mig-från-datorn-svårigheter, när datorn väl är avstängd slocknar jag direkt. Jag sätter mig alltid vid köksbordet när jag ska jobba med något. När man sitter rak i ryggen är det i princip omöjligt att somna.

Sen har jag även lagt mig till emd den onyttiga vanan att alltid ta med mig en bit mörk choklad eller ett glad med oboy dark när jag ska plugga. Jag vet inte om det gör varken till eller från men det är iaf väldigt uppmuntrande! Lite som tröstätande nästan hehe... Man får dock ha lagom mängder så att man itne bara fokuserar på att trycka i sig hela godispåsen utan tar en bit som belöning när man läst länge och lärt sig något bra.

Nu ska jag läsa lite mer persondatorer, kursprov på onsdag i 3,5 timme tjoho... Moderkort, processorer, felsökning och operativsystem here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback