Blogg på CV:t?

Sitter och försöker få ihop ett sv för att kunna söka sommarjobb. Kom då på tanken, hur mycket ska man egentligen ta med? Jag kommer nog skriva med att jag är webmaster över en sportförenings hemsida men det är knappt. Bloggen tar jag definitivt inte med. Men egentligen, varför ite? En blogg kan ju visa personlighet, kämparanda och intelligens. Det är få som har rena faktabloggar, då blir det nmer som en nyhetssida. I en blogg kommer alltid en bit av dig själv med.

Det är väll lite som med facebook och alla andra internetmedel, man måste vara försiktig med vad man skriver OM man nu ger ut sånt till sin chef eller andra högre anställda. Sen är det förstås skillnad på bloggar också. En teknikblopgg och en personlig blogg skiljer sig väldigt mycket från varandra. En teknikblogg kan visa kunskap men en personlig blogg är betydligt mer tveksamt. Nej nu måste jag skriva vidare!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback