Kalle Ankas läsare kör mobilt

Jag har yngre bröder som gillar att läsa tidningen Kalle Anka. I alla år har vi fått hem tidningen samt den obligatoriska plastiga leksaken. Leksaken var det viktigaste när man var liten. Kalle Anka utan leksak är som Happy Meal på Mc Donalds utan leksak (och det vet vi alla inte funkar! Jag brukar fortfarande få med leksak när jag beställer, det hör till).

Idag var leksaken dock inte vad den brukar vara. Spel har man fått med några gånger och även idag var det ett spel. Vad som skillde var dock formatet. Idag levererades Kalle Anka med en kod som man skulle skicka in för att lösa ut sitt mobilspel. Dom tar ett steg in i den digitala världen!

Funkar verkligen detta? Den första tanke som slog mig var "men inte kan dom skicka med mobilspel, vad otroligt korkat. Dom flesta av läsarna har inte ens en mobil!". Sen tänkte jag ett steg till och kom på att när man går över från Bamse till Kalle Anka brukar man kunna läsa ganska bra, dvs man går antagligen i slutet av lågstadiet.

Mobilanvändandet sjunker allt längre ner i åldrarna. jag minns än idag när jag skulle få min första mobil. Julafton i 3:an. Det var som en magisk gräns. Ingen av mina bröder har fått sina mobiler en dag tidigare än julafton i 3:an trots allt tjat. Det kändes som att man var sist i världen med att få mobil då. Jag har svårt att föreställa mig att att det är direkt annorlunda nu.

Alltså måste dom flesta av Kalle Ankas läsare ha mobil och detta var ett roligt initiativ av tidningsförlaget, punkt slut. (dock tror jag fortfarande inte att ett mobilspel nånsin kommer bli lika uppskattat som en plastleksak. Det är i den åldern man är enligt dom coola i klassen lite för gammal för leksaker och leksakerna man får i tidningen är i princip dom enda man får, väldigt bra ursäkt för att ha leksaker på rummet)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback