Sony Ericsson släpper nya mobiler

Mobile World Congress i Barcelona är nu i full gång och Sony Ericsson har redan visat upp tre nya modeller som kommer ut på marknaden under senare delen av våren. Först ut är en uppföljare till deras mobil "Vivaz". Vivaz släpptes i slutet av januari och uppföljaren Vivaz Pro ser likadan ut, endast 2 mm tjockare. Dock har den flertalet andra förbättringar. Den har ett utdragbart qwerty-tangentbord samt kan även filma i HD.

 

Precis som Vivaz är dom andra mobilerna Sony Ericsson släppte också små och nätta. Uppföljaren till Xperia heter Xperia x10 Mini. Precis som namnet avslöjar är det en förminskad variant av Xperia x10. Den har inget tangentbord men är så liten att du når över hela skärmen med din tumme när du håller den i handen. Den tredje och sista mobilen som släpptes är Xperia x10 Mini Pro (blir jobbigt långa namn når dom utvecklar modellerna istället för att skapa en ny). Fördelen med Pro gentemot "vanliga" Mini är att med Pro får du ett utdragbart tangentbord(dvs samma skillnad som mellan Vivaz och Vivaz pro).



Jag är själv för mindre  så jag är positiv mot denna vändning mot mindre mobiler igen. Xperia x1 är skrämmande stor! Men en sak jag inte fattar är varför alla envisas med att stoppa dit riktiga tangentbord istället för den gamla vanliga knappsatsen med siffror. Oavsett hur liten mobilen är blir du tvungen att använda båda händerna när du ska använda tangentbordet. Knapparna är förskräckligt små och jag skulle iaf personligen aldrig stå ut med det i längden. Mobiler är skönare med få knappar, går snabbare att skriva då. Ska man ha tangentbord måste det vara i laptopstorlek för att jag ska kunna tänka mig att använda det.


Designerna är enkla och snygga. Dock påminner Vivaz väldigt mycket om en digitalkamera sedd från baksidan. Jag gillar att x10 mini och x10 mini pro går att få i så många färger. Färger gör en glad och man får en mer personlig mobil, bra där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback