Tekken helgens spel

Senast jag var på tjejkväll spelade vi faktiskt det gamla hederliga tekken2. Efter den obligatoriska romantiska snyftfilmen och glass ur burk blev det fighting. Jag tror jag aldrig haft så kul till ett spel. Vi skrattade så vi grät. Jag har så klart spelat det många gånger förr men det är ändå lika kul.

Man väljer mellan alla möjliga konstiga karaktärer och sen duellerar man och fightas med nävar och fötter. Det finns specialattacker som gör att man tar upp motståndaren och snurrar runt den innan man dunkar den i golvet tex. Låter väldigt brutalt men kul är det! Vi skickade runt dom två kontroller vi hade och skapade en miniturnering. (Btw imrogon klockan 19 kommer en annan större turnering gå av stapeln i Frankfurt. Bärldeliten ska göra upp inom Tekken 6)

"Hörrni lyssna på tjejen! Det låter som att hon fick orgasm! Här kommer dödsorgasmen muhahahah! *bang bang* KNOCK OUT!"

Jag har tidigare tänkt att det bara är spel som guitar hero och singstar som funkar när man spelar i gäng. Nej Tekken är minsann tusen gånger bättre!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback