Apple tablet, datorn utan tangentbord

Det florerar ständigt en massa rykten kring Apple men ett av dom som blivit allra mest omskrivet är Apple Tablet. Apple Tablet kan ses som en gigantisk ipod touch eller en touchskärm med inbyggd dator och utan tangentbord. Nästa veka ska Apple lansera något nytt och ingen vet något men folk påstår sig ändå veta med säkerhet att det är en Tablet som ska lanseras.


Detta ska alltså vara en ersättare till vår nuvarande notebook(minilaptop) gissar jag. Själv ser jag inte riktigt poängen med det. Kanske för att jag föredrar tangentbord framför touch. Har problem med naglarna och att träffa rätt små knappar. Det jag gillar med iPod touch är gyrot som gör att man kan spela genom att vinkla på den. Denna tablet tvivlar jag på kommer ha en sån funktion.

Den känns väldigt ömtålig och inget man tar med sig i handväskan direkt eller hivar upp på ett café. Alltså måste den vara till för hemmabruk. Var hemma? man kan inte sätta sig vid skrivbordet och göra läxor på den direkt. Möjligtvis lägga sig i soffan och surfa lite. Kanske slänga in ett kortare blogginlägg men där går gränsen. Har man verkligen tålamod för mer? Känns som ett väldigt begränat användarområde och en onödig produkt när dom redan har sin iPod touch.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: *Chowie*

Den va ju cool. Föredrar också knappar framför touch :p

2010-01-24 @ 19:27:53
URL: http://chowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback