Nintendo DS Lite vs Nintendo DSi LL/XL

Jag är jättesugen på en portabel spelkonsoll och nörd som jag är tycker jag nintendo känns mest genuint. Du vet att du får bra saker för pengarna och det är sällan dom packar ihop. Bra kvalitet och vem kan konkurera med nintendos mario!? Dom två jag väljer mellan är nu Nintendo DS Lite och Nintendo DSi LL/XL. DSi LL/XL kommer till sveriga först 5:e mars så det blir lite väntan om jag bestämmer mig för att köra på den. Det är två konsoller från samma tillverkare men med olika målgrupper. Jag listar här nedan nackdelarna och fördelarna med respektive konsoll. Båda två har som huvudsyfta att spela på men det går enkelt att koppla upp sig på nätet via WiFi så du kan surfa runt eller kanske blogga?

Bilden föreställer en Nintendo DSI(någon cm större än en DS Lite) och en DSI LL/XL

Nintendo DS Lite
+ Väger endast 200g
+ Liten, mäter 13,3cm x 7,5cm och 2,2cm på höjden
+ Kompatibel med Gameboy Advance-spel
+ Lång batteritid på 5-8 timmar
+ Finns i många fina färger
+ Billigaste alternativet
- Väldigt liten skärm (endast 3")
- Dålig ljusstyrka på skärmen
- Svårare att spela pga skärmen
- Ingen kamera
- Inget inbyggt minne, du måste köpa till
- Sämre ljud

Nintendo DSi LL/XL
+ Stor skärm (hela 93% större, dvs 4,2")
+ Bra ljusstyrka
+ Lättare att spela på
+ Kommer med 3 förinstallerade program (spelet braintraining, DSi webbläsare, Digital ordbok där du kan knappa in främmande ord eller bara fota dom så finner den betydelsen!)
+ Inbyggt minne på 250MB
+ Bra högtalare
+ Inbyggd musikspelare
+ Två kameror(att fota dig själv eller det du har framför dig)
- Dyrare
- 100g tyngre, dvs 300g
- Större, den mäter 16,1cm x 9,2cm men höjden är densamma
- Lite sämre grafik eftersom upplösningen på spelen är desamma emn skrämen är större, allt smetas ut. Dock är detta endast marginellt

Ja ett riktigt knivigt val. Dock lutar det lite mer mot DSi LL/XL för jag vill gärna kunna surfa lite på den och det är i princip omöjligt med DS Lite's lilla skärm. Vad tycker ni?

Pusha gärna artikeln här.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahhahah, samma härXD

2010-01-19 @ 17:34:00
URL: http://sweetcandys.blogg.se/
Postat av: DONKEN

hhäähä :D jag vill ha ett Wii! Men min gubbe har köpt ett x-box istället. hahaha.. pöss!

2010-01-19 @ 19:05:34
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Majken

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2012-03-18 @ 19:18:28
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback