ROFLMAO


Det här med dagens ord är en ny grej jag tänkte köra. Inom dator och spelvärlden förekommer det ofta uttryck som för utomstående kan verka obegripliga. Jag ska ge mig på att försöka förklara några av dom. Ni får gärna skicka en kommentar om det är något ord du själv hört och inte förstått!

Först ut i kategorin är alltså Roflmao
Det är ett uttryck som  används i chatter där man pratar om mer än bara spelet... Det är en sammansättning av två förkortningar ROFL och LMAO, nu slår jag alltså två flugor i en smäll alltså!  Rofl betyder rolling on the floor laughing, alltså rullar på golvet av skratt. Lmao betyder laughing my ass of, skrattar rumpan av mig kan man säga med lite finare ord. Tillsammans blir dom alltså rolling on floor launging my ass of, jag rullar på golvet och skrattar rumpan av mig.

Uttrycket bör ej ersätta ordet lol och inte överanvändas, tappar helt sin kraft då. Sen här bjuder jag på en lite rolig video sprängfylld med nördiga ord och förkortningar men framför allt ROFLMAO!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: MALIN

haha, kanske det :p tack så mycket, blev jätteglad för din kommentar! :D

2010-01-16 @ 20:09:33
URL: http://malinkirstinepalm.blogg.se/
Postat av: Emma

Trevlig kväll :)

2010-01-16 @ 20:13:13
URL: http://emmasgarderober.blogg.se/
Postat av: evelina

haha jaa, alla hans filmer är verkligen vrickade :D

tror den kommer bli bra, johnny depp har ju en tendens att kunna spela skumma roller, han är ju den där jobbiga te gubben

2010-01-16 @ 22:23:44
URL: http://pumms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback