Star wars på legos hemsida

Gick idag för första gången i mitt liv in på Legos hemsida. Jag skulle kolla efter någon rolig byggsats att ge min kompis som fyller år. Jag blev väldigt positivt överraskad. Vanligtvis brukar sidor för barnprodukter vara uppbyggda så att de antingen vänder sig till barnen(vilket gör sidorna mer till communityn och lekplatser) eller till föräldrarna. Lego vänder sig till båda.

Jag klickade mig in på star wars-kollektionen och fann en massa information om produkterna men jag hann inte läsa länge. Jag kunde inte längre motstå suget att trycka på den där knappen som ledde mig till star wars spel! Jag har alltid varit negativ mot dom för att jag tycker det förstör star wars när karaktärerna är legogubbar.


Här ser ni mig i full färd med att avvärja skotten från en klon. Man kunde välja att spela på alliansen eller emperiets sida. Jag valde imperiet. Det första jag reagerade för var att jag inet kunde flytta kameran vilket störde mig. Men eftersom det är ett spel för yngre är det kanske bäst så. Jag sprang iaf vidare.

Den andra saken som slog mig var hur pass bra grafiken bra och hur smidigt allt flöt på. Jättecoola fighteffekter och ett mcyket mer avancerat spel än jag väntade mig! Helt gratis också. Precis som i filmen kan man avvärja skott genom att vifta med sitt lasersvärd, bara det förvånade mig. Sen märkte jag att skotten jag avvärjde kunde studsa tillbaka på min motståndare så den blev träffad. Hur galet ballt är inte det!?!?!?

Skapar man ett konto på deras sida kan man spara spelet och det finns ett 20-tal uppdrag. Jag hann inte ens spela klart första. I uppdrag nummer ett befinner man sig iaf i fiendeskeppet och ska ha sönder några reaktorer. För att komma till dom måste man passera flertalet vakter. Spelet heter "the quest for R2D2" och går ut på att man genom uppdragen genomsöker universum i jakten på honom.

När jag väl gett upp spelandet fann jag ett supercooolt galleri över legobyggen som små star wars-fantaster världen över skickat in till sidan. Dom flesta var byggda av 7-10åringar. Helt ofattbart! Grymma ungar, jag var inte i närheten av så skillad på legobyggen när jag var i deras ålder. Vad dom kan om star wars också, jag är totalt imponerad. You go LEGO!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: dookie

Svar:



Tack så mycket för din kommentar, uppskattas. :-) Det är inte många som tar sig tid att läsa sådana långa inlägg som mitt. Endometrios är en sjukdom som verkligen skulle behöva belysas mer. På sistone har det pratats om det både i både Svt och på Tv4, så visst händer det lite. :-) Det värsta är att endometrios ofta misstas för "vanlig mensvärk" och många sjuka blir felbehandlade t.ex på jobbet.



Vilken mysig blogg du har, hehe. Annorlunda!

2010-03-10 @ 08:48:18
URL: http://dookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback