Stockholms universitet går igång på matte

Alla som använder spotify men är för snåla för att betal premium har precis som jag säkert fått höra stockholm universitets reklamer nu i veckan. Det är två små reklamsnuttslåtar det handlar om. En där dom älskar kemi och en för matematiken. Allt låter som en romantisk ballad med lite stön och njutande "mmm" fast texten går som följande:

I en rätvinklig triangel är kvadraten av hypotenusan
lika med summan av kvadraterna på kateterna
Pythagoras sats!

*mm jag gillar din kalkylator*

Men det bästa är geometri
för cirkelns omkrets kan man dela med pi
och få en diameter!

Kommunikationsbolaget Blomquist säger att dom valde spotifyreklam för att när man lyssnar på spotify är man i en helt annan avslappnad position jämfört med när man lyssnar på bilradion tex. Det mesta på radion går in genom ena örat och ut genom andra. Jag hajjar iaf till mer när jag hör reklamen på spotify(så myckert att den nu får ett helt inlägg) så dom måste ha lyckats. Vill ni höra matematiklåten och även kemmilåten finns allt här på deras hemsida.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: djustd

Kikar in för att önska dig en trevlig dag, kram! :)

2010-03-21 @ 15:16:46
URL: http://djustd.blogg.se/
Postat av: Lisa

Dina inlägg är så klockrena gumman :) Keep the good work up! <3

2011-08-10 @ 21:08:28
URL: http://www.squidoo.com/miniraknare-online

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback