Hur en nörd överlever hösten

Fick ett mail från blogg.se där dom länkade till ett inlägg med snabba råd om hur man överlever höstdepressionen. Jag kände inspirationen flöda och här kommer mina tips på hur en nörd ska klara sig igenom denna årstid! Visserligen påverkas vi som sitter inne och ugglar vid datorerna lika mycket som övriga människor men ni får ta denna lista med en nypa salt.

 

  1. Under hösten kommer nördens mest passande högtid(ja det är en högtid!), halloween! Vi får klä ut oss till vår favoritsuperhjälte eller spelkaraktär utan att någon anmäler dig till psykhemmet. Så sätt igång redan nu med pysslet att fullända din dräkt. Om du inte blir bjuden till en halloweenfest kan du alltid bära den på nästa nörd-mässa.
  2. På tal om mässor... 4-7 november smäller det! Gamex, Sveriges första och största spelmässa, äger rum i Kistamässan! Bla kommer vi få se Blizzards monter, Black Ops och Kinect har världspremiär! (inlägg med mer om Gamex kommer snart, tagga!!!!)
  3. Höstrusket ger dig en anledning att stanna inne. Du kan sitta och surfa hela dagarna utan att någon på facebook kallar dig datornörd, du är nu bara en i mängden av alla innesittande människor.
  4. Inomhusaktiviteter blir populära på helgerna, kanske dags att dra ihop polarna och hålla ett LAN?
  5. Det är mörkt större delen av dagarna och alla vet att film bäst ses i mörker. Skriv upp en lista över alla dom filmer du hört talas om men aldrig tagit dig tiden att se.
  6. Film-marathon är en perfekt idé! Star Wars , Matrix eller kanske tom en hel serie? Dags att uppleva gamla godingar.
  7. Sätt ihop den perfekta spellistan på Spotify! Musik muntrar upp och oavsett om du sitter med photoshop, bygger hemsidor eller spelar kan musik i öronen hjälpa. TIPS: Spotify har ett stort utbud av filmmusik, sök upp dina favoritfilmer!


Hösten måste vara min favorittid på året. Jag älskar att sitta inne och mysa, sen händer det så mycket roligt med mässor och lan eftersom helt plötsligt har alla tid att sitta inne! Att jag fyller år gör ju inte saken värre heller, woooohooo!

Kommentarer
Postat av: Jacob Andersson

Gamex hade jag gärna gått på, men det är lite för långt och jag tror inte jag har tillräckligt med klirr i kassan för det just nu. Min resa till Gamescom har lämnat min plånbok att blöda till döds i princip. Men ja, har åtminstone fått en hel del spelmässa redan ^^

2010-10-20 @ 22:21:09
URL: http://www.superretrobros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback