Cello Wars - musikalisk star wars-parodi

Jag har hittat så mycket roliga nördiga klipp och bilder den senaste tiden men jag vill helst att inläggen här ska ha lite mer innehåll än en bild. Detta välgjorda youtube-klipp från the piano guys var dock på tok för roligt för att inte tillägna det ett inlägg!


Det har allt.  Snygga utklädnader, bra specialeffekter, humor (som även syftar till filmerna, se slutscenen) och inte minst en upphottad version av den klassiska cellon. Det finns ju ett flertal klassiska orkestrar som skapar konserter helt med spelmusik så det ligger i tiden. Skulle gärna gå på en spelmusiks-konsert någon gång!

Jag får kanske nöja mig med att uppträda med min gymnastik till Halo reachs themesong så länge ;)

Kommentarer
Postat av: Joakim af Spelbröderna

Riktigt grym! :)

2011-12-06 @ 15:27:14
URL: http://spelbroderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback