Häftig föreläsning på tekniska museet!

Varje onsdag på vägen hem från träningen sätter jag mig och läser tidningen NyTeknik(ibland läser jag den så intesivt att jag missar att faktiskt åka hem, true story). Denna onsdag hade jag kommit hela vägen igenom tidningen och skulle precis kliva av tåget då jag lade märke till en liten notis om Tekniska Museets Nördcafé. Jag blev så upprörd att jag hoppade upp från mitt säte, passande nog var jag som sagt på väg av tåget så jag såg förhoppningsvis inte alltför galen ut. Mejjade tyvärr ner en tant och en annan tjej i min arga marsch över tågperrongen, inte helt stabilt.

Onsdagen den 2/2 hade dom Nördcafé på tekniska museet. Ett tillfälle då nördar samlas och diskuterar livets viktigaste ting samt lyssnar på föreläsningarna som ibland erbjuds av andra nördar. Onsdagen den 2/2 kunde man få höra Don Bies som gjort specialeffekter till i princip alla mina favoritfilmer.

Han jobbar inte med digitala effekter utan bygger modeller och som han själv säger "nu för tiden spränger jag mest saker". Under de senaste Star Wars-filmerna var han R2D2-ansvarig, han har byggt skepp till pirates och caribbean, sprängt skepp i Transformers, gjort bakgrunder till Matrix och nu senast gjort utsällningen NASA- a human adventure för tekniska museet i stockholm.

Denna "föreläsning" hade jag alltså missat. Kvällen var förstörd men jag satt ändå och hoppades på att tekniska museet kanske lade ut delar av föreläsningen online. När jag kom hem surfade jag in på deras hemsida och fann att HELA föreläsningen redan låg ute! Tack tekniska museet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback