spelrealease till Nintendo 3DS

Nu har vi äntligen fått veta vilka spel som kommer släppas tillsammans med Nintendos nya konsol Nintendo 3DS den 25:e mars. Nintendo 3DS har jag bloggat om tidigare här då det mesta bara är rykten men nu vet vi mer och releasedatumet stämmer för en gångs skull överens med vad utvecklarna sa från början!

Jag var skeptisk till att dom skulle lyckas färdigställa en 3D spelkonsol där man inte behöver glasögon redan till mars, särskilt då Nintendo XL släppes nyligen. Men här är den:



Här kommer en lista på spelen som släpps med konsolen:

  • Pilotwing Resort
  • Nintendogs + cats (3 olika versioner, känner igen ditt ansikte så du integreras med dina djur ännu mer)
  • Super Street Fighter
  • The Sims 3
  • PES 2011 3D - Pro Evolution Soccer
  • LEGO Star Wars - III The Clone Wars
  • Ridge Racer 3D
  • Super Monkey Ball 3D
  • SAMURAI WARRIORS: Chronicles
  • Asphalt 3D
  • Tom Clancy's Ghost Recon - Shadow Wars
  • Tom Clancy's Splinter Cell 3D
  • Rayman 3D

Jag tror detta kommer bli en hit och det är ett steg i rätt riktning av nintendo, vem vill inte prova att spela i 3D? Enda chansen för dessa små konsoler att konkurrera med mobilerna är genom att erbjuda något dom inte har! Alla mindre barn kommer skrika efter Star Wars eller djurspelen. Jag förutspår att ett antal föräldrar som inte fått tinnitus än kommer få det om två månader.

Kommentarer
Postat av: Robin

Jag testade på 3DS i förra veckan, jag tyckte/tycker att konsolen är sjukt nice ialla fall =) dock finns det dom som har klagat över att dom fått yrsel och huvudvärk pga 3D effekterna...(typ som svävaren i Half-Life 2).

2011-03-31 @ 10:41:54
URL: http://gamingground.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback